Bogár Pál, Ph.D. (Sincroll), Molnár Máté (DoBox), Salamon Dávid (CloudStorm),
Moderátor: dr. Szalóki Gergely (Schoenherr Hungary)
Bogár Pál, Ph.D. (Sincroll)
Cégünk a sincroll drive technologies kft. egy újfajta hajtómű technológia fejlesztésén és hasznosításán dolgozik, erre a kizárólagos célra jött létre.
Hajtóműveinkben tisztán gördülő golyókat alkalmazunk a súrlódás eliminálására, hogy ezzel energiát és működési költségeket takarítsunk meg, illetve csökkentsük a szén-dioxid kibocsájtást. Számos sikeres prototípus tesztben igazoltuk a technológia működőképességét, illetve a versenytárs technológiákénál, például fogaskerekekénél, sokkal magasabb működési hatásfokát, azaz sokkal kisebb energia veszteségét.
Technológiánk mértékadó vélemények szerint a fogaskerék 500 éves hegemóniája után az egyik legjelentősebb paradigma váltást hozhatja el a gépiparban az utóbbi pár évtizedben. Praktikusan minden gépben ami mozog van egy hajtómű, a piac mérete nagyságrendileg kb 200 milliárd dollár, mely piacot mi teljes terjedelmében képesek vagyunk kiszolgálni. A spektrum igen széles, a miniatűr karóráktól a gigantikus szélturbinákig, mindenfajta járművek, földön, vizen, levegőben és az űrben, robotok, szerszámgépek, építő- és bányagépek, precíziós eszközök stb stb.
Megoldásunk mellyel a súrlódás problémáját orvosoljuk jelentős értéket teremt. Ha csupán a világon futó kb 70 millió nehéz kamion példáját vesszük, a mi hajtóműveinket alkalmazva kb 90 milliárd dollárnyi üzemanyagot és 150 millió tonna szén-dioxidot lehetne megtakarítani ebben az iprágban évente. Lefordítva ezt egy átlagos USA szállítmányozási cégre, évi 10 millió dollárnyi azaz a bevétel kb 0.5%-a lenne az üzemanyag megtakarítás, illetve 16 ezer tonna a szén-dioxid. Figyelembe véve technológiánk igen nagyszámú potenciális alkalmazását a kamionokon kívül, évi sok száz milliárd dollárnyi energia és sok száz millió tonna szén-dioxid megtakarítása érhető el hajtóműveinkkel.
Csapatunk két fizikus PhD-ből és két mérnök MSc-ből áll, átlagosan 23 év munka tapasztalattal (akadémia, K+F, gépgyártás, üzlet fejlesztés, menedzsment és pénzügy) és átlagosan 8 év nemzetközi tapasztalattal (London, New York, Hong Kong, Amszterdam, Budapest, München, Stockholm).
Cégünk jelenleg egy technológiai üzletmodellt követ, melyben a technológiánkat értékesítjük, azaz szabadalmaink licenszét, illetve technológiánk know-how-ját adjuk el, mérnöki tervezési, gyártási és tesztelési szolgáltatásokat és ezekkel kapcsolatos tanácsadást nyújtunk ügyfeleinknek. Ez az üzleti modellünk már működik és bevételeket termel, növekszik. Tervezünk a jövőben egy gyártási üzleti modellt is beindítani, ahol egyes jól kiválasztott saját hajtómű termékeket fogunk gyártani és értékesíteni közvetlenül a felhasználóknak. A két üzleti modell szervesen kapcsolódik egymáshoz és jelentős szinergiákkal rendelkezik, ezért a jövőben párhuzamosan és integráltan tervezzük működtetni őket.
A technológiára 15 országban nyertünk szabadalmi oltalmat, eladtunk 8 prototípust és 1 licenszt, felépítettünk egy 1300 cégből álló ügyfélbázist, elvégeztünk több mint 60 megvalósíthatósági tanulmányt specifikus ügyfél megrendelésekre 10 iparágban és 10 országban olyanoknak mint Audi, BMW, DAF, Daimler, EADS, Ferrari, Hublot, Liebherr, Porsche, RR, Schaeffler, Shimano, SKF, Vestas stb.
Összesen 110 millió forint értékű grant támogatást nyertünk eddig Magyarországon. 16 innovációs startup díjat nyertünk a 2019-es év folyamán Budapesten, Düsseldorfban, Londonban és Kínában: Hangzhou-ban, Jinan-ban, Qingdao-ban, Shenzhen-ben és Wuhan-ban, illetve H2020 'Seal of Excellence' díjat nyertünk az EU-ban.
Célunk egy olyan cég felépítése hosszú távon, mely integráltan működteti a technológia és gyártó üzleti modelleket, az alapkutatástól kezdve a termékfejlesztésen át egészen a sorozatgyártásig, a technológia értékesítéstől a hajtómű termékek eladásáig. Ezáltal jelentős szinergiákat képes létrehozni és hasznosítani és a hatékonyságot javítani, illetve igen nagy számú piacot képes elérni a gépipar szinte teljes területén és masszív növekedést biztosítani. Stratégiailag központi 'Technology Center of Ecellence' pozíciót foglal el a gépipar egy alapvető technológiáját tekintve, illetve birtokolja a technológiát. Begyűjti az információkat kiterjedt piaci hálózatának különféle pontjaiból, azokat egy központi helyen dolgozza fel, továbbfejleszti a technológiát, új illetve javított termékeket hoz létre, és az új információt visszaosztja a piacok teljes hálózatán.
Molnár Máté (DoBox)
A Fruitdock Kft-t 2016 Júniusában alapítottuk (Duli Gábor, Molnár Máté), azzal a céllal, hogy a világon egyedülálló termékeket, okos Apple kiegészítőket fejlesszünk. A DoBox első prototípusát én készítettem el, és az első Kickstarter kampányunk során több mint 500 termékre érkezett előrendelés, amit egy Indiegogo InDemand kampány követett.
A fejlesztés külső hardver és szoftverfejlesztő cégekkel indult el, és elkészült az kis széria. 2017 végén a HiVentures-nek köszönhetően elindult a DoBox sorozatgyártása, és 2018-ban leszállítottuk az első 1000 darab terméket.
A DoBox-nak csak az elektronikája készült Kínában, minden más az összeszerelésig illetve egészen a csomagolásig bezárólag itthon. Közben elnyertünk egy VEKOP-os pályázatot, aminek köszönhetően Budakeszin saját szoftverfejlesztőinkkel elkezdődött a következő termékek fejlesztése. 2019-ben a világ legnagyobb elektronikai kiállításán, a CES-en (Las Vegas-ban) innovációs díjat nyertünk a DoBox-szal. Elindult a DoBox értékesítése az Amazon-on is USA-ban.
Közben az Amerikai Szabadalmi Hivatal (USPTO) bejegyezte a design szabadalmunkat, és védjegyeinket. Még ebben az évben megjelent a DoBox Mini, az eredeti termék kisebb, otthoni felhasználásra szánt verziója, és a DoBox Pro, ami egy teljesen új termék billentyűzettel és trackpaddel. Idén sajnos a covid globális piaci hatása minket is nagyon rosszul érintett, hiszen a termékeink több mint 70%-át USA-ba értékesítjük, de ott még mindig nagyon súlyos a helyzet, ezért az eladásaink sajnos jelentősen visszaestek.
Idén egy együttműködési megállapodást kötöttünk a Tungsram-mal, átveszik a termékeink gyártását, így biztosítva a lehető legmagasabb minőséget, valamint nekik köszönhetően bekerültünk az iStyle üzletekbe, így elindult az offline értékesítésünk is. Közben újragondoltuk, egyszerűsítettük a DoBox Pro termékünket, és befejeztük a fejlesztését. Jelenleg azon dolgozunk, hogy elindulhasson az első 1000 db-os szériájának a gyártása, ehhez keresünk befektetőket.
Salamon Dávid (CloudStorm)
A Cloudstorm hazai és nemzetközi nagyvállalatok folyamat-automatizációs partnere: RPA (Robotic Process Automation) megoldásokat nyújtanak vállalatok repetitív, rutin irodai folyamatainak automatizálásra szoftverrobotok segítségével.
Az RPA napjaink egyre népszerűbb technológia megoldása irodai folyamatok automatizálására: korábban manuálisan végzett feladatok, melyek az esetek nagy többségében a nagyvállalati szoftverek közötti integráció hiányából fakadnak, szoftverrobotok bevetésével kiválthatóak.
A Cloudstorm partnerei automatizációs törekvéseit számos területen segíti, az RPA projektek teljes életciklustát végigkövetve, legyen szó az RPA projektek elindításáról, skálázásáról, vagy akár a nagyvállalatok automatizálással foglalkozó kompetenciaközpontjainak támogatásáról. Partnereik szerteágazó iparágakban folytatják tevékenységüket – gyógyszeripar, telekommunikáció, pénzügyi szektor, szállítás, stb. – amely egyaránt igazolja a folyamatautomazáció relevanciáját minden területen. A Cloudstorm olyan nagyvállalatok sikeres partnere, mint például az A1 Telekom Austria, a Deutsche Bahn, és az OTP Mobil.
A Cloudstorm filozófiája szerint a cél az, hogy mindenki értékteremtő munkát végezhessen. Ennek jegyében számtalan sikeres RPA projektet valósítottak meg az elmúlt években, partnereik növekedését és munkavállalók sokaságának a munkáját segítve ezzel.